FIAT Vēsture


 

1899

Turīnas uzņēmēju un profesionāļu grupa apvieno spēkus, lai īstenotu kopīgu sapni: Itālijas automobiļu rūpnīcu, kas varētu piedāvāt “demokrātisku mobilitāti”. 1899. gada 11. jūlijā Turīnā, Fiat: tika nodibināts uzņēmums Fabbrica Italiana Automobili Torino (Itālijas automobiļu kompānija Turīna). Tajā pašā gadā oficiāli sākās ražošana, izlaižot pirmo Fiat zīmola automašīnu Fiat 3½ HP.

 


 

1903

1903. gadā, neskatoties uz daļēji amatniecisko ražošanas līniju, uzņēmuma rezultāti bija pietiekami labi, lai palielinātu pamatkapitālu līdz 800 000 liru, kas tam laikam bija diezgan ievērojams rādītājs.
Kopā ar pārējiem vadītājiem Agnelli, kurš tika iecelts par izpilddirektoru 1902. gadā, nolēma Turīnā bāzēto ražošanas uzņēmumu kotēt biržā.

 


 

1910

1910. gadā Fiat paplašināja savu piedāvājumu, laižot klajā Fiat “Tipo”.
Standartizētu komponentu izmantošana ļāva racionalizēt izmaksas un ražošanu, radot automašīnu, kas bija gan uzticama, gan visiem pieejama.
Šīs īpašības padarīja Fiat Tipo tik veiksmīgu, ka gadu gaitā tika regulāri ražotas atjauninātas automašīnas versijas, no 1 līdz 6, atbilstoši to dzinēja tilpumam.

 


 

1911

Fiat 8 ZS un 12 ZS piedalās savās pirmajās sporta sacensībās. Uzņēmums jau agri saprata, cik svarīgi ir izmantot autosacīkstes kā jaunu tehnoloģiju etalonu, pirms tās izmantoja ražošanas līnijā. 1911. gadā Fiat S61 ieguva Amerikas Grand Prix, savukārt 1924. gadā tika radīts ātrgaitas Fiat SB4 Eldridge. was created.

 


 

1912

Fiat “Zero”, kas pazīstams arī kā Fiat 12/15 HP, bija Fiat automobiļu utilitārā klāsta priekštecis.
Zem pievilcīgās virsbūves, kas izstrādāta ar ļoti jaunas Pininfarina palīdzību, automašīnai bija ļoti vienkārša, izturīga un uzticama mehāniskā struktūra, un Torpedo versijā tā tika piedāvāta tikai par 8000 lirām, kas ir īsts ērtības rekords. laiki.
Kvalitāte, stils un pieejamība ir tās panākumu iemesli, kā rezultātā Fiat no 1912. līdz 1915. gadam vien ražoja vairāk nekā 2000 piemēru.

 


 

1916

Gadā, kad sākās Lingotto rūpnīcas celtniecība. To projektējis Džakomo Mets Truko, tas iemiesoja Itālijas ambiciozo inovāciju un industrializācijas vēlmi un bija viens no svarīgākajiem Eiropas industriālās arhitektūras piemēriem tajā laikā. Rūpnīca tika atklāta 1923. gada 22. maijā, klātesot Itālijas karalim Viktoram Emanuelam III.

 


 

1932

Pirmo reizi aprīlī notikušajā Milānas autoizstādē izstādītais Fiat 508 Balilla, savam laikam revolucionārs transportlīdzeklis, guva tūlītējus panākumus. Pirmā Balilla bija četrvietīgs sedans ar koka un dzelzs virsbūvi, kas varēja braukt līdz 80 km/h un maksāja tikai 10 800 liras. Tā bija viena no populārākajām automašīnām Itālijā, kuru mīlēja gan cilvēki, gan prese.

 


 

1936

1936. gadā piedzima Fiat 500 A Topolino (burtiskā nozīmē “mazā pele” un itāļu nosaukums Disneja Mikipelei). Tajā laikā tā bija mazākā sērijveidā ražotā automašīna pasaulē. Tas tika uzskatīts par ekonomisko automobiļu nozares priekšteci, un tas tika ražots, reaģējot uz ekonomisko krīzi, kas Itālijā skāra tūlīt pēc Otrā pasaules kara sākuma. Mazā izmēra un formas dēļ tas tika attiecīgi nosaukts par "Topolino".

 


 

1939

Mirafiori ir ne tikai Fiat rūpnieciskā galvenā mītne Turīnā, bet arī vecākā rūpnīca Eiropā, kas joprojām tiek ražota. Tas tika atvērts 1939. gada 15. maijā, lai palielinātu mazākas jaudas dzinēju modeļu ražošanu, kas varētu piedāvāt mobilitāti ikvienam par pieņemamu cenu. Līdz ar Otrā pasaules kara beigām rūpnīcas automobiļu ražošana patiešām palielinājās līdz ar 500 A otrās sērijas izlaišanu un Fiat 1100 ražošanas līniju pārvietošanu.

 


 

1947

Fiat 1100 S bija reta dārgakmens, un tika saražoti tikai daži simti vienību. Investīcijas, kas tika veiktas šajā sportiskajā sedanā ar tā izsmalcināto mehānisko darbību, atmaksājās nesteidzīgi. 1947. gada 1000 Miglia četri 1000 S "Berlinetta" visi ierindojās pirmajās desmit vietās, secībā; piektā, sestā, septītā un devītā vieta. Tomēr sacīkšu panākumi nebija vienīgais, kas atstāja savas pēdas, nepārprotamā snuķa līnija padarīja automašīnu slavenu visā pasaulē.

 


 

1948

1948. gadā uzņēmums iepazīstināja ar 500 B "Giardiniera", kas ir viens no pirmajiem universālajiem universāliem, kas jebkad tika uzbūvēti lielā mērogā. Tajā bija unikālas un greznas sānu sloksnes, kas izgatavotas no oša un masonīta. Terminu "Giardiniera" iedvesmoja to ratu nosaukumi, kurus dārznieki izmantoja savu preču pārvadāšanai. Lai gan tas tika ražots tikai nedaudz vairāk par gadu, jau bija saražots vairāk nekā 21 000 modeļu.

 


 

1951

Fiat Campagnola, ko izmantoja tīri lauksaimniecības kontekstā, bija liela mēroga ražošanas līnija, kas tika uzsākta 1951. gadā. Aprīkots ar tērauda rāmi ar gareniskām un šķērseniskām daļām, tas bija novatorisks auto savam laikam un uzrakstīja vienu no svarīgākajām lappusēm. pēckara auto vēsturē, šķērsojot Āfriku no dienvidiem uz ziemeļiem 11 dienās un 4 stundās.

 


 

1952

1952. gadā jaunā Fiat 8V tēls tika atdzīvināts ar sportiskāku pievilcību. Ar neatkarīgu balstiekārtu un stiklplasta virsbūvi automašīnai bija itāļu dvēsele. Fiat 8V bija unikāls un elegants dizains, un tas tika radīts, izmantojot tādu ikonisku figūru kā Ghia, Bertone, Zagato, Vignale un Farina tehnisko ieguldījumu. Automašīna arī deva mājienu Amerikai tās astoņu cilindru V formas arhitektūras dēļ.

 


 

1953

Ir dzimis pilnīgi jauns auto. 1100/103 Type A un Type B modeļi, kas tika laisti tirgū 1953. gadā, izcēlās ar modernu 4 durvju konstrukciju, trīs kastīšu dizainu un nesošo korpusu. Tajā pašā gadā Fiat 1100 E pabeidza savu pirmo viena vadītāja pasaules tūri.

 


 

1955

Amerikāņu stila 2-durvju, 2-vietīgais Spider, kas arī radīts, lai apmierinātu privāto sacensību dalībnieku vajadzības, Fiat 1100 TV Trasformabile tika laists klajā 1955. gadā, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju, ātrumu un precizitāti, kas sveicinātu tā apdarinātājus. Visas 571 saražotās vienības bija aprīkotas ar uzlabotu dzinēju un neatkarīgu balstiekārtu priekšpusē ar stabilizatora stieni.

 


 

1956

Ir dzimis Fiat 600 Multipla, un tas ir pirmais MPV, kas jebkad ražots. Viegls, ātrs auto ar ārkārtīgi izsmalcinātām līnijām, tas strauji guva lielus panākumus. Šī vienkāršā ģimenes automašīna padarīja funkcionalitāti par savu spēku, ļaujot pārvadāt četrus līdz sešus cilvēkus vai pārveidot par divvietīgu taksometra versiju.

 


 

1957

Jaunais 500 bija revolucionārā 500 Topolino evolūcija, kas izstrādāta, lai reaģētu uz vajadzību pēc automašīnas, kas būtu gan ekonomiska, gan praktiska. Jaunā 500 bija automašīna, kas pieņēma tehnoloģisko izaicinājumu samazināt katras sastāvdaļas izmēru, vienlaikus saglabājot savu jauno, mūžīgo un ikonisko garu.

 


 

1966

Fiat 124 tagad bija pieejams arī kā ģimenes versija, un tiek izlaists Pininfarina Sport Spider. Debitēja arī Dino Spider, taču ziņas ar to neapstājās: Fiat pēc tam parakstīs līgumu ar PSRS par Toljatigradas, mazas pilsētiņas pie Volgas upes celtniecību, kas pārveidota par īstu automašīnu ražošanas pilsētu.

 


 

1967

Ražošana sākās Rivaltas rūpnīcā, izlaižot 850 Coupé un 124 Spider. Fiat spēra vienu no svarīgākajiem soļiem ražošanas un pielietoto tehnoloģiju jomā, ieviešot Robogate. Automatizētā ražotnē, kas apvieno dažādas tehnoloģijas, Robogate radīja ikoniskus modeļus, piemēram, Ritmo, Uno un Tipo.

 


 

1968

Jaunais 1968. gada Fiat 850 City Taxi, kas tika izstrādāts kā transportlīdzeklis pilsētas satiksmei lielajās pilsētās, tika izstrādāts formālam un funkcionālam izskatam. Automašīnai bija plašs salons un samazināti ārējie izmēri, lai nodrošinātu vieglu vadāmību. Pievienojot savu radio raiduztvērēju, automašīnas tehniskais aprīkojums šim laikam bija patiesi ievērojams.

 


 

1971

850 mantinieks Fiat 127 pārstāvēja īstu revolūciju automobiļu jomā, pateicoties tā šķērsvirziena priekšējam dzinējam, McPherson balstiekārtai priekšpusē un savstarpēji savienotai aizmugurē. Vairāk vietas, vairāk komforta un, pateicoties uzlabotajai stabilitātei, bremzēšanas un noturības spējai uz ceļa – lielāka drošība. Ikonisks auto ikvienam, kurš dzīvoja 1970. gados.

 


 

1972

Fiat 126 ražošanas sākums. Šis modelis bija Fiat Nuova 500 evolūcija, taču piedāvāja pilnībā pārveidotu četrvietīgu virsbūvi, 594 kubikcentimetru dzinēju, kas ievērojami palielināja veiktspēju, un sinhronizētas pārnesumkārbas ieviešanu.

 


 

1978

Viegli atpazīstams ar futūristisko dizainu, Fiat Ritmo, kas Apvienotajā Karalistē bija pazīstams kā Strada, bija viens no veiksmīgākajiem Fiat modeļiem, kas jebkad ražoti. Pieejams gan kā 3, gan kā 5 durvju ģimenes izmēra hečbeks, tā leņķiskās līnijas nodrošināja, ka Ritmo ir raksturīgs skats uz Eiropas ceļiem.

 


 

1980

Ikoniskā Panda tiek izlaista divās versijās: 30 ar 126 dzinēja attīstību un 45 ar 127 dzinēju. Fiat Panda 30 drīz kļuva par vienu no iecienītākajām pilsētas automašīnām Itālijā, kas galvenokārt ir slavena ar savu robustumu un funkcionalitāti.

 


 

1983

Kanaveralas ragā tika prezentēts Punto priekštecis Fiat Uno. Revolūcija mazo automašīnu pasaulē guva milzīgus un tūlītējus panākumus, 1984. gadā iegūstot Gada auto titulu, uz visiem laikiem iemiesojot populāras automašīnas koncepciju, kas piemērota visiem.

 


 

1988

Radās 5 vietīgs, divu kastīšu dizaina Fiat Tipo, kas radīts tā, lai maksimāli izmantotu tā iekšējo telpu. Novatoriska projekta rezultāts, Tipo tika izstrādāts, lai sasniegtu augstu veiktspējas, komforta un drošības līmeni, un pilnībā iemiesoja inovācijas koncepciju ar nobriedušu izskatu.

 


 

1990

Savu debiju piedzīvoja Panda Elettra, Panda nulles emisijas versija. Pamatojoties uz 750 Fire, tas varētu nobraukt līdz 100 km ar maksimālo ātrumu 70 km stundā. Elettra bija aprīkota ar nelielu degli, kas varēja iedarbināt sildīšanu, tādējādi ietaupot akumulatora darbības laiku, savukārt transmisija balstījās uz četrpakāpju pārnesumkārbu.

 


 

1993

Piedzimst jaunais Fiat Punto un Punto Cabrio. 1993. gadā Frankfurtes autoizstādē prezentētais Fiat Punto bija izcils komunālais transportlīdzeklis, kā arī viens no lielākajiem Fiat panākumiem. Punto Cabrio, šīs lieliskās itāļu klasikas kabrioleta versija, izcēlās arī ar savu 60 ZS vai 88 ZS benzīna dzinēju.

 


 

1994

1,8 dzinēja Fiat Barchetta projektēja šajā gadā, un viņš nāca klajā ar unikālu ideju par līniju, kas sākās no motora pārsega un, šķiet, iebruka pasažieru nodalījumā. Automašīna guva ievērojamus panākumus, parādot sevi kā ekonomisku, bet uzticamu Spider.

 


 

2007

Tiek laists klajā jaunais Fiat 500. Šī četru riteņu ikona ir atgriezusies uz ceļa pilnīgi jaunā versijā. Pateicoties jaunajam komforta līmenim, kas ir pievienots tā kompaktajiem izmēriem, jaunajam 500 bija lemts atstāt savas pēdas.

 


 

2012

Fiat 500L tiek prezentēts pirmo reizi. No stilistiskā viedokļa tas atgādināja divas atšķirīgas, bet atpazīstamas dizaina filozofijas, kas tika pasniegtas kā saplūsme starp 1957. gada Fiat 500 un 1956. gada Fiat Multipla. Plašajam pasažieru nodalījumam tika piešķirta arī palielināta daudzpusība, pateicoties bīdāmajam sēdeklim.

 


 

2014

Fiat 500X tiek prezentēts kā pilsētas SUV ar ciešu saikni ar stilu. Tajā pašā gadā abas automašīnu grupas Fiat un Chrysler apvienojas, izveidojot FCA: Fiat Chrysler Automobiles.

 


 

2019

Fiat svin savu pirmo 120 gadu jubileju ar īpašu automašīnu sēriju: New 500 Family 120. Ženēvas Starptautiskajā autoizstādē prezentētā sērija ir gatava ballītēm ar divkrāsu Tuxedo apdari un ekskluzīvu sadarbību ar Apple Music.

 


 

Darbvirsmas versija